czy kartki świąteczne są potrzebne?
Zbliżają się Święta Wielkanocne. W polskiej tradycji zarówno te święta jak i Bożego Narodzenia są mocno kultywowane. Jest to czas wzajemnego obdarowywania się, również na poziomie biznesowym. Dodatkowym elementem po upominkach są świąteczne karty biznesowe. Słowo "biznesowe" ma tutaj bardzo duże znaczenie - ze względu na umieszczanie na takich kartkach swojego logo. Kartkę można dodatkowo spersonalizować używając grafik powiązanych z branżą lub kolorystyki używanej w znaku logo. Kartka ma jednak pewną mniej pozytywną cechę - jest sezonowa, a co za tym idzie nietrwała w podtrzymywaniu więzi z klientem czy kontrahentem, co może niektóre firmy zniechęcać do ich rozsyłania.
Czy tak rzeczywiście jest? Jaką wagę przywiązujemy do otrzymywanych kartek? Można też zapytać wprost - kto z nas nie lubi otrzymywać kartek? Któż się oprze urokowi pięknej kartki podpisanej własnoręcznie przez opiekującego się naszą firmą kontrahenta? Może jednak będą w stanie na dłuższy czas podtrzymać relacje biznesowe?
Zbliżają się Święta Wielkanocne - czy warto z tej okazji wysłać kartkę? Zachęcam do podzielenia się swoimi uwagami i spostrzeżeniami.