top of page

sponsoring - wyższa forma promocji

"Sponsoring jest jedną z najszybciej rozwijających się form promocji. Jego istotą są skojarzenia, dzięki którym pozytywny obraz sponsorowanego przenosi się na sponsora. Znak sponsora najczęściej towarzyszy imprezom lub działaniu sponsorowanych instytucji" (za Wikipedią, wolną encyklopedią https://pl.wikipedia.org/wiki/Sponsoring).

Każdy z nas zetknął się z reklamami firm, produktów lub usług podczas imprez dobroczynnych, sportowych, kulturalnych. To wspieranie pewnych instytucji lub wydarzeń, które (najczęściej) nie prowadząc działalności zarobkowej nie mogłyby funkcjonować.

Duże, stabilne i mocne ekonomicznie korporacje program sponsoringu mają wpisany w swoją strategię. Jest on bardzo precyzyjnie opracowywany, sponsorowane podmioty (jednostki, instytucje) są dokładnie wybierane - będą firmować danego obdarowującego - a to w istocie znaczy wpływanie na kupującego i wynik ekonomiczny sponsora. Nie znaczy to jednak, że małe lokalne przedsiębiorstwa nie mogą podejmować działań sponsorujących - sponsorowanie schronisk, klubów, imprez kulturalnych - to najprostsze przykłady. Zyskują na tym trzy grupy - Obdarowani (mogą realizować podstawowe potrzeby i rozwijać się), Obdarowujący (reklama oraz możliwość odpisania kosztów sponsoringu od podatków), lokalne społeczności - poprzez odbiór pożytków płynących z funkcjonowania tych pierwszych.

Sponsoring ma niezwykle silne oddziaływanie psychologiczne, więc jeśli sytuacja ekonomiczna firm pozwala na podejmowanie takich działań - warto działać - dla siebie, dla innych.

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Nie ma jeszcze tagów.
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page