kolor w służbie biznesu

March 11, 2017

Firmy coraz bardziej świadomie używają wyselekcjonowanej kolorystyki. To kolejny psychologiczny aspekt w reklamie i marketingu. Kolory mają już swoje miejsce w księgach znaku.

Oto kilka przykładów kolorów i odniesień do branż:

niebieski (mocniejszy - granatowy) - ma za zadanie wywoływanie wrażenia spokoju, powagi, stabilności, zaufania, szacunku i respektu - stąd często w bankowości, farmaceutyce, służbach mundurowych, szkolnictwie, ubezpieczeniach

zielony - kojarzący się z naturą, naturalnością i swobodą - wykorzystywany w branżach związanych z ekologią, ochroną środowiska lub takich, które sugerują że o środowisko dbają

szary - spokój, opanowanie, stabilność, klasa, nacisk na podstawowe wartości - firmy związane z przemysłem ciężkim, stalowym, budownictwem, ale również finansami

czerwony, pomarańczowy - pobudzający, żywiołowy, zachęcający do gry, zabawy, dynamiczny - wykorzystują go branże spożywcze, firmy eventowe, reklamowe, branża turystyczna i sportowa

biały, kremowy - czystość, lekkość - chętnie wykorzystywany przez firmy kosmetyczne, medyczne i farmaceutyczne.

Firmy budując swoje logo często używają jednego wiodącego koloru jako tła a dodatkowe elementy są już np. kontrastowe. Co firma chce powiedzieć przez to? Np. - Jesteśmy solidni, stawiamy na jakość a przy tym jesteśmy otwarci na klienta i innowacyjni.  

Budowanie znaku w oparciu o kolory to długofalowa polityka i powinna być konsekwentnie realizowana. Obecnie, gdy rynek produktów reklamowych jest tak bogaty nie nastręcza to problemów. 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Wyróżnione posty

rozwijamy się, poszukujemy do pracy

August 16, 2017

1/1
Please reload

Ostatnie posty

December 19, 2018

October 31, 2017

September 15, 2017

September 6, 2017

July 24, 2017

Please reload

Archiwum
Please reload

Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

Copyright © Vivamus 2017-2020. All rights reserved