kolor w służbie biznesu
Firmy coraz bardziej świadomie używają wyselekcjonowanej kolorystyki. To kolejny psychologiczny aspekt w reklamie i marketingu. Kolory mają już swoje miejsce w księgach znaku.
Oto kilka przykładów kolorów i odniesień do branż:
niebieski (mocniejszy - granatowy) - ma za zadanie wywoływanie wrażenia spokoju, powagi, stabilności, zaufania, szacunku i respektu - stąd często w bankowości, farmaceutyce, służbach mundurowych, szkolnictwie, ubezpieczeniach
zielony - kojarzący się z naturą, naturalnością i swobodą - wykorzystywany w branżach związanych z ekologią, ochroną środowiska lub takich, które sugerują że o środowisko dbają
szary - spokój, opanowanie, stabilność, klasa, nacisk na podstawowe wartości - firmy związane z przemysłem ciężkim, stalowym, budownictwem, ale również finansami
czerwony, pomarańczowy - pobudzający, żywiołowy, zachęcający do gry, zabawy, dynamiczny - wykorzystują go branże spożywcze, firmy eventowe, reklamowe, branża turystyczna i sportowa
biały, kremowy - czystość, lekkość - chętnie wykorzystywany przez firmy kosmetyczne, medyczne i farmaceutyczne.
Firmy budując swoje logo często używają jednego wiodącego koloru jako tła a dodatkowe elementy są już np. kontrastowe. Co firma chce powiedzieć przez to? Np. - Jesteśmy solidni, stawiamy na jakość a przy tym jesteśmy otwarci na klienta i innowacyjni.
Budowanie znaku w oparciu o kolory to długofalowa polityka i powinna być konsekwentnie realizowana. Obecnie, gdy rynek produktów reklamowych jest tak bogaty nie nastręcza to problemów.