top of page

kolor w służbie biznesu

Firmy coraz bardziej świadomie używają wyselekcjonowanej kolorystyki. To kolejny psychologiczny aspekt w reklamie i marketingu. Kolory mają już swoje miejsce w księgach znaku.

Oto kilka przykładów kolorów i odniesień do branż:

niebieski (mocniejszy - granatowy) - ma za zadanie wywoływanie wrażenia spokoju, powagi, stabilności, zaufania, szacunku i respektu - stąd często w bankowości, farmaceutyce, służbach mundurowych, szkolnictwie, ubezpieczeniach

zielony - kojarzący się z naturą, naturalnością i swobodą - wykorzystywany w branżach związanych z ekologią, ochroną środowiska lub takich, które sugerują że o środowisko dbają

szary - spokój, opanowanie, stabilność, klasa, nacisk na podstawowe wartości - firmy związane z przemysłem ciężkim, stalowym, budownictwem, ale również finansami

czerwony, pomarańczowy - pobudzający, żywiołowy, zachęcający do gry, zabawy, dynamiczny - wykorzystują go branże spożywcze, firmy eventowe, reklamowe, branża turystyczna i sportowa

biały, kremowy - czystość, lekkość - chętnie wykorzystywany przez firmy kosmetyczne, medyczne i farmaceutyczne.

Firmy budując swoje logo często używają jednego wiodącego koloru jako tła a dodatkowe elementy są już np. kontrastowe. Co firma chce powiedzieć przez to? Np. - Jesteśmy solidni, stawiamy na jakość a przy tym jesteśmy otwarci na klienta i innowacyjni.

Budowanie znaku w oparciu o kolory to długofalowa polityka i powinna być konsekwentnie realizowana. Obecnie, gdy rynek produktów reklamowych jest tak bogaty nie nastręcza to problemów.


Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Nie ma jeszcze tagów.
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page